اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی
ETELAAT.LXB.IR
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 12
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 63
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 6
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 21
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 1101
  • بازدید کلی : 14434
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.15.229.113
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    آیا از مطالب وبلاگ خوشتون اومد؟
    درباره ما
    اطلاعات عمومی
    امیدواریم مطالب وبسایت مورد رضایت شما قرار بگیرد. با تشکر
    امکانات جانبی

    Alternative content


    چرا پنگوئن ها در دمای زیر صفر یخ نمی زنند؟

    آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که پنگوئن ها با اینکه همیشه در محیط های سرد و یخبندان زندگی می کنند، چطور پر هایشان یخ نمی زند؟

    ساختار پر پنگوئن ها

    محققان با مطالعه ی دقیق پر پنگوئن های «هومبولت» (Humboldt)، ساختارهای میکروسکوپی خاصی کشف کرده اند که مانع از یخ بستن پر پنگوئن ها در مناطق سرد قطب جنوب می شود. این ساختار باعث می شود که پر این پنگوئن به ماده ی مقاوم در مقابل یخ تبدیل شود. (ادامه مطلب...)

     

    محصولاتی که در پی یک اشتباه اختراع شدند!

    همه محصولات اين ليست يا بر اثر يک اشتباه کشف شده اند و يا هدف از ساختن آنها چيزي ديگري بوده است، و حالا که مدتها از زمان ساختنشان مي گذرد تصور زندگي بدون آنها ممکن نيست! (ادامه مطلب...)

    سیاه چاله چیست؟

    كره زمین و دیگر كرات و سیارات تشكیل دهنده جهان ما همگی دارای نیرویی هستند كه اشیاء را به سوی خود جذب می‌كنند این نیرو را گرانِش یا جاذبه می‌‌نامیم، كه نیوتن آن را كشف كرد. از دیر باز همواره دو مسئله مورد توجه بود: تمایل اجسام به سقوط به طرف زمین هنگام رها شدن. حركات سیارات،از جمله خورشید و ماه كه در آن زمان سیاره بشمار می‌آمدند. در گذشته این دو موضوع را جدا از هم میدانستند.یكی از دستاوردهای بزرگ آیزاك نیوتن این بود كه نتیجه گرفت: این دو موضوع در واقع امر واحدی هستند و از قوانین یكسانی پیروی می‌كنند.(ادامه مطلب...)

    زمان مرگ چه حسی به ما دست می دهد؟

    احتمالاً بسیاری از ما در مورد این كه هنگام مرگ با چه احساسی ممكن است روبرو شویم فكر كرده‌ایم. دانشمندان این موضوع را مورد بررسی قرار داده و حقایقی در مورد آن كشف كرده‌اند.(ادامه مطلب...)

     

    آیا بطری های پلاستیکی مضر هستند؟

    به نظر می رسد تقریبا هر چیزی که می خورید یا می نوشید به نوعی با پلاستیک احاطه شده باشد. از شانه های پلاستیکی تخم مرغ و بطری های آب گرفته تا بطری شیر نوزادان. اما آیا این پلاستیک ها برای سلامتی ما مضر هستند؟(ادامه مطلب...)

     

    خواص عود دود کردن

    عودها در شکلهای مختلفی عرضه می گردند: چوبهای خام, علفهای خرد شده, پودر یا به شکل مایع و روغن. اما آنچه امروزه ما از عود در ذهن داریم عودهای مخروطی و شاخه ای می باشد. عودهای مخروطی توسط ژاپنیها در اواخر سال 1800 میلادی عرضه شد.(ادامه مطلب...)

    پوست تخم مرغ چکار می کند؟

    تخم مرغی نطفه دار را در نظر بگیرید نطفه كم كم تبدیل به جوجه می شود جوجه كه پوسته را می شكند، از همان لحظه نفس می كشد ؛ اما آیا قبل از آن هم در حال نفس كشیدن بوده ؟ (ادامه مطلب...)

    کاهش وزن روی خط استوا

    شهرهایی كه روی خط استوا قرار دارند ، حدودkm ۳ نسبت به شهرهای اروپا و آسیای میانه دورتر از مركز زمین هستند و این باعث می شود در آنها شتاب جاذبه ضعیف تر باشد . همچنین گردش زمین هم روی این امر تأثیر می گذارد و باعث می شود یك نیروی رو به خارج ناچیز به اجسام واقع در این مكان وارد شود .(ادامه مطلب...)

    دلایل شوری آب دریا چیست؟

     

    قسمتی از نمك موجود در اب دریا از طریق فعالیت‌های اتشفشانی زیر آبی وارد آن می‌شود اما قسمت اعظم این نمك مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاك است...(ادامه مطلب...)

    شادترین مردم جهان

    جام جم آنلاین: مجله اقتصادی «فوربس» مردم ‌10 كشور جهان را به عنوان شادترین ساكنان این كره خاكی اعلام كرد. یكی از معیارهای انتخاب این ‌10 كشور به عنوان شادترین كشورها در جهان ، میزان تولید ناخالص داخلی در این كشورها بوده است.(ادامه مطلب...)

    عمر جهان چقدر است؟

    جهان حدود ۷/۱۳ میلیارد سال پیش متولد شده است. فقط حدود ۴درصد عالم از ماده ، به شکلی که ما می شناسیم تشکیل شده است ، یعنی ماده معمولی که ما می شناسیم و در آزمایشگاه وجود دارد، فقط ۴درصد کل عالم را می سازد.(ادامه مطلب...)

    کوکاکولا و استفاده های جالب آن

    همه ما شنیده ایم که نوشابه هاى گازدار براى سلامتی زیان آور است، اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آنها یا مزایایشان فکر کرده اید؟ سایت TOPSGLOBE استفاده های گوناگون و بعضاً عجیبی از کوکاکولا را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.(ادامه مطلب...)

    مروارید چگونه به وجود می آید؟

    مروارید اصل ، بسیار گرانبهاست. ولی جالب است بدانید که این مروارید زیبا و درخشان را یک موجود دریایی کوچک به نام صدف تولید می کند . صدف نوعی نرم تن است که گاهی اوقات در ساحل نیز می توان آن را در حال خزیدن دید. این نرم تنان کوچک غذای لذیذی برای ماهیها و همنوعان بزرگتر از خودشان هستند. حتی انسان هم از این جانور تغذیه می کند .(ادامه مطلب...)

    از عجایب هفتگانه چه میدانید؟

    از عجایب هفتگانه چه میدانید؟

    ساختن اهرام در سرزمین مصر به فرمان فرعونها از سه هزار سال قبل ازمیلاد مسیح آغاز شد (حدود ۵۰۰۰ سال قبل) وآخرین آنها در سال ۱۸۰۰ قبل ازمیلاد به پایان رسید هر فرعون برای خود هرمی می ساخت تا آرامگاه ابدی او باشد تا به اعتقاد مصریان زمانی که روح به بدن پادشاه برمیگردد بتواند در بدن اوکه مومیایی می شد جای بگیرد.(ادامه مطلب...)

    پوست هم می تواند صدا را بشنود

    طبق یافته‌های جدید، ما تنها با گوش‌هایمان صداها را نمی‌شنویم بلکه، پوست ما هم صداها را احساس می‌کند. بر اساس تجربیاتی که شرکت‌کنندگان در یك بررسی در رابطه با گوش کردن با اجزای کلمات به همراه فشار هوای وارد بر پوستشان کسب می‌کردند، نشان می‌دهد که مغز انسان برای ساختن تصویری از اطرافمان از حواس مختلفی برای درک و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند.(ادامه مطلب...)

    آنجا که مرگ زندگی را یاری می کند.

    فیلسوف های قدیمی می گفتند که دنیای مادی، دنیای اعداد و اضداد است. یعنی اگر به دنیا نگاه کنی، اول اینکه می بینی چیزهای متعددب در دنیا وجود دارد که می شود آنها را شمرد و با عدد بیان کرد، پس دنیای مادی دنیای اعداد است. از طرفی، چیزهایی هم وجود دارند که ضد یکدیگرند مانند روشنایی و تاریکی، خوبی و بدی، خست و سخاوت، شیرینی و تلخی و هزاران مثال دیگر.(ادامه مطلب...)

    شفق قطبی چیست؟

     یکی از تماشایی ترین و با شکوهترین پدیده ها شفق قطبی است، که مشخصه عرض های جغرافیایی بالا , نزدیکی های شمال یا جنوب مدار قطبی است. پدیده شگفت آور و زیبایی که در طول شب قطبی طولانی در آسمان دیده می شود.(ادامه مطلب...)

    دم مارمولک دارای ذهن است.

    محققان کانادایی: دم مارمولک دارای ذهن است.

    جام جم آنلاین: محققان طی مطالعه بر روی خصوصیات فیزیکی مارمولک ها اعلام کردند دم این جانداران پس از جدا شدن از بدن از خصوصیاتی برخوردار است که تنها در صورت داشتن ذهنی مجزا قابل توضیح خواهند بود.(ادامه مطلب...)

    باران سرخ

    در فاصله ۲۵ جولای تا ۲۳ سپتامبر

    سال ۲۰۰۱ چندین نوبت باران عجیب در ایالت کرالاواقع در جنوب کشور هند بارید. این باران ها از این جهت عجیب خوانده می شوند که رنگ قطرات آن سرخ بود و وقتی بر روی لباس ها می چکید مثل آن بود که خون باریده است.(ادامه مطلب...)

    عجیب ترین جمله در زبان انگلیسی

    این جمله با کلمه ای یک حرفی آغاز می شود٬ کلمه دوم دو حرفیست٬‌ چهارم
     
    چهار حرفی... تا بیستمین کلمه بیست حرفی
     
    نویسنده این جمله یا مغز دستور زبان بوده یا بی کار:(ادامه مطلب...)

    رنگین کمان آتشین

    این پدیده جوی که به «قوس افقی» یا «رنگین کمان آتشین» معروف است زمانی دیده می شود که خورشید در بالای آسمان (مثلاً ۵۸ درجه بالاتر از خط افق) قرار دارد.در این هنگام نور خورشید از میان ابرهای شفاف و بلند ارتفاع سیروس عبور می کند. وقتی این نور به کریستال های شش گوش ابر سیروس وارد می شود و از آن عبور می کند درست مثل آن است که از یک منشور عبور کرده است و طیف نوری زیبایی را ایجاد می نماید. این رنگین کمان جلوه ای شگفت انگیز دارد و گاهی تا یک ساعت طول می کشد.

    چرا لامپ ها پس از مدتی می سوزند؟

    سیم پیچ داخل لامپها ، از فلز بسیار سختی به نام تنگستن ساخته میشود وقتی لامپی را روشن میکنیم سیم داخل آن ، در اثر حرارت زیاد به نقطه ذوب خود نزدیک میشود ، در این حالت در صورتیکه یک تغییر ناگهانی در خط انتقالی نیرو به وجود آمده و درجه حرارت را بالاتر ببرد ، سیم داخل لامپ ذوب شده و پاره میگردد و بلافاصله لامپ نیز خاموش میشود ، در این حالت میگوییم لامپ سوخته است .(ادامه مطلب...)

    چرا عده ای را پشه میگزد و عده ای را نه؟

    حتما" این را متوجه شدید که پشه ها بعضیها را نیش میزنند و اصلا" با بعضی ها کاری ندارند پشه ها به گاز امونیاک و محیط قلیایی راغب بوده و از محیط ترش فرار میکنند. (ادامه مطلب...)

    رعد و برق اسرارآمیز

    رعد و برق اسرارآمیز کاتاتومبو که با گویش محلی آ ن را «رلامپاگو دل کاتاتومبو» می نامند یک پدیده منحصر به فرد در دنیاست. در این منطقه ۱۴۰ تا ۱۶۰ شب سال و هر شب به مدت ۱۰ ساعت و هر ساعت به تعداد حداقل ۲۸۰ بار رعد و برق می زند. (ادامه مطلب...)

    دانستنی های غلغلکی

    بی رحم ترین حشره دنیا

    شاید حشره دعا خوان ( آخوندك) ماده بیرحمترین حشره دنیا باشد . هنگامی كه حشره ماده از همسرش باردار شد ، به آن نیش می زند و همسر نیمه جان پس از جفت گیری غذایی لذیذ برای حشره ماده می شود و سپس آن ( همسرش ) را می خورد .)ادامه مطلب...)

    تندرو ترین حیوان خشکی چه نام دارد؟

    در مسافت های كوتاه ، یوزپلنگ تندورترین حیوان ها است .سرعت یوزپلنگ در دو ثانیه نخست ، سرعتش به ۷۵ كیلومتر در ساعت می رسد و پس از آن قادر است سرعتش را به ۱۲۵ كیلومتر در ساعت برساند . اما نمی تواند برای مدت زیادی با این سرعت حركت كند . (ادامه مطلب...)

    جهانی شدن زمان

    از جهانی شدن دنیا زیاد شنیده ایم . از فواید و از مضراتش . اما آیا تاکنون درباره جهانی شدن زمان چیزی شنیده اید؟ز جهانی شدن دنیا زیاد شنیده ایم . از فواید و از مضراتش . اما آیا تاکنون درباره جهانی شدن زمان چیزی شنیده اید؟ من که تازگی ها با این تعبیر قابل تعمق روبرو شده ام.(ادامه مطلب...)

    تاریخچه صندلی

    در طراحی دکوراسیون، مبلمان همواره یکی از مهم ترین بخش هاست و برخلاف تصور برخی شامل بسیاری از وسایل و نه فقط مبل راحتی اتاق نشیمن یا مبل رسمی اتاق پذیرایی است. یکی از مهم ترین المان های مبلمان در بیشتر فضاها صندلی است که در واقع توجه به طراحی آن، سرآغاز گرایش به طراحی مبلمان هم هست. «صندلی» یا شاید هم «سندلی» در تعریف، همان چهارپایه کوچک پشتی داری است که روی آن می نشینند.(ادامه مطلب...)

    صابون چیست؟ تاریخچه صابون

    صنعت صابون‌سازی ، ریشه در بیش از 2000 سال گذشته دارد. در حفاری‌های بمبئی یک کارخانه صابون‌سازی پیدا شده است. با این‌حال ، در میان بسیاری از صنایع شیمیایی ، هیچکدام همانند صنایع صابون‌سازی چنین تغییرات بنیادی در مواد اولیه شیمیایی خود تجربه نکرده‌اند. معمولا پذیرفته شده است که مصرف سرانه صابون نشان‌دهنده سطح زندگی افراد هر کشوری است.(ادامه مطلب...)

    10 واقعیت عجیب و غریب درباره ی موش ها

    هیچ موجودی بیش از موش در جهان الهام بخش ترس نیست. این موجود نمادی از مرگ و طاعون است. آنها کابوس ما میشوند وقتی در دیوارها خانه میکنند و به راحتی آنجا رفت و آمد دارند. دم فلس مانند اونها واقعا آزار دهنده است. موشهای صحرایی در هر سال باعث میلیاردها دلار خسارت میشوند، آنها منابع غذایی را میخورند و انواع دیگر آنها از طریق جویدن سیم های برق، گاز گرفتن کودکان و … باعث آزار و اذیت و ناراحتی ما میشوند. اما در ادامه مطلب ۱۰ عنوان جالب توجه در مورد این موجود را میخوانید که تا حد زیادی متفاوت است.(ادامه مطلب...)

    نخستین آنتن چگونه ساخته شد؟

    آنتـــــن وسیله ای است ، که در رادیو و تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد ، کار آنتن گیرنده گرفتن امواجی است که از دستگاه فرستنده منتشر گشته و بعد از پیمودن راه درازی ضعیف شده است آنتن، این امواج ضعیف را میگیرد و به آمپلی فایر دستگاه می سپارد، تا دوباره قوی شوند ، و به صورت صدا و تصویر در آیند.(ادامه مطلب...)

    اولین حلقه ی ازدواج را چه کسی به دست کرد؟

    به دست كردن حلقه ازدواج یكی از قدیمی ترین و جهانی ترین رسوم است این رسم مربوط به زمان های خیلی قدیم است در واقع كسی نمی تواند زمان درست آن را بگوید ؛ اما استفاده از انگشتری در مراسم ازدواج به شكل "حلقه" ، علامت كمال و ارتباط آن با وصلت دو فرد ، موید كمال زندگی انسانی به شمار می رفت اولین مردمی كه در تاریخ ، حلقه ازدواج را به كار بردند مصریان بوده اند(ارامه مطلب...)

    پول برای اولین بار چه موقع مورد استفاده قرار گرفت؟

    بشر تا مدتها بدون استفاده از پول، روزگار می گذرانده و آن روشی را كه به نام «مبادله پایاپای» می شناسیم به كار می برده است. این روش با این ترتیب بود كه هر كس اگر چیز یا كالایی داشت كه برای خودش لازم نبود، می گشت و كسی را پیدا می كرد كه آن كالا را لازم داشته باشد. (ادامه مطلب...)

    اولین باغ وحش ایران را چه کسی به وجود آورد؟

    باغ وحش عبارت است از محلی كه انواع حیوانات زنده در آنجا نگهداری شده و به معرض نمایش گذارده می شوند.
    اولین باغ وحش دنیا تا آنجا كه می دانیم، در زمانی خیلی قدیم یعنی تقریباً حدود ۱۱۵۰ قبل از میلاد مسیح، به وسیله یكی از امپراطوری های چین به وجود آمد؛ كه در این باغ وحش انواع مختلف گوزن، پرنده و ماهی نگهداری می شد.(ادامه مطلب...)
     
     

    نخستین زن دریانورد ایرانی

    آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود 2480 سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت كرد و اولین بانویی می باشد كه در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است.(ادامه مطلب...)

    نخستین کانال(ترعه) را چه کسی ساخت؟

    چینی ها در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد، كار ساختمان «ترعه بزرگ چین» را كه بین «هنگچو» و «پكن» قرار داشت، شروع كردند كه جمعاً ۱۰۰۰ میل طول داشت و گفته شده است كه قدیمی ترین ترعه دنیا بوده است. قسمت اساسی ساختمان این ترعه در قرن سیزدهم بعد از میلاد، ساخته شد.(ادامه مطلب...)

    اولین کتاب کی نوشته شد؟

    هزاران هزار سال طول كشید تا بشر به مرحله ای رسید كه توانست آن چیزی را بسازد كه شباهت جزئی به چیزی كه امروزه به اسم كتاب می شناسیم، داشته باشد.

    بنابراین وقتی می خواهیم تاریخچه اولین كتاب را در دنیا بررسی كنیم. باید متوجه باشیم كه احتمالاً این كتاب نباید شباهتی به آن چیزی كه امروزه كتاب نامیده می شود، داشته باشد و خیلی با آن فرق داشته است.(ادامه مطلب...)

    اولین بانکها به چه منظور ایجاد شدند؟

    در قرون وسطی صرافان ایتالیایی كار خود را در خیابان روی نیمكت های كوچك و بزرگ انجام می دادند كه در زبان ایتالیایی به این نیكمت ها « پانكو» می گفتند. كلمه بانك از این لفظ گرفته شده است. در بابل قدیم، مصر و یونان بانكدار وجود داشت. در واقع معابد مكانی بودند كه در آنجا پول به ودیعه گذاشته می شد. در كشور روم نیز در سال ۲۱۰ قبل از میلاد، فرمانی صادر شد كه مكان مخصوصی در میدانی تحت عنوان « فوروم» برای صرافان تعیین شود. (ادامه مطلب...)

    چاقو و چنگال چه موقع اختراع شد؟

    یکی از اولین اختراعات بشر چاقو سنگی بود قاشق هم خیلی قدمت دارد و تاریخ آن به دوران باستان می رسد هزاران سال از مصرف چاقو و قاشق می گذشت ، ولی هنوز کسی به فکرش نرسیده بود تا چنگال را اختراع کند. مردم معمولا" چاقو را همه جا با خود حمل میکردند مثلا" به کمر می بستند یا اینکه توی چکمه جای میدادند. (ادامه مطلب...)

    صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اطلاعات عمومی و آدرس http://etelaat.loxblog.com 
      لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    Matamurse - Achat Cialis Express Amoxicillin 875 Sinus Infection <a href=http://cialiviag.com>cialis without prescription</a> Viagra Alternativen Gegen Impotenz Und Erektionsstorungen - 1397/5/31
    سنگ آنتیک - سلام ممنونم از سایت خوب و مطالب جالب و خوندنیتون.استفاده کردیم.موفق و پایدار باشید دوست عزیز - 1396/11/16
    صدرا - - 1396/10/10
    جمال - رفیق بی کلک گلنار - 1394/6/31/etela
    باران - سلام دوست عزیز خوبین..واقعا سایت زیبا وجالبی دارین من همیشه بسایتتون سر میزنم وازش خوشم میادواقعا سایت بزرگیو خوبیه با مطالب خوندنی ودیدنی..قرض از مزاحمت هم میخاستم ازتون تشکر کنم بابت این مطالب هم اینکه من یچترومی گرفتم ومیگن واسه پیشرفتش باید تو یسایت خوب و بزرگ مثه مال شما لینکش کنم میخاستم اگه امکانش هس این لطفو درحقم کنین و دست مارم بگیرین هرچند این نشون از معرفت شماس که مطمئنن نسبت بکاربراتون دارین ولی بازم اگه کمکم کنین واقعالطف کردین بهم و فراموش شدنی نیس...منتظر کمکتون هستم همیشه بسایتتون سر میزنم..خیلی گلین بخدا...عنوان :چت باران دل چت...لینکشمhttp://www.barandelchat.com...دوستد - 1394/5/31
    تشکر و همکاری - از طرف امید(پدیده)مینودشت:
    www.omid-fc.com - /
    مریم - سایتت قشنگه جواد جووون
    پاسخ:ممنون - 1393/10/15/etela
    سمانه - سلام.
    مطالب وبتون عالیه. خیلی خوشم اومد.
    اگه خواستین تبادل لینک کنیم تو وبم بگین.
    پاسخ:مرسی ؛ وب متعلق به خودتونه-چشم میام - 1393/10/15
    نازی - سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی جواد دادینی ؟
    چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............
    پاسخ:سلام، ببخشید زودتر جوابتون رو ندادم باشه حتما میام - 1393/10/9
    n,,,,,sj - - 1393/3/11/dadi
    اطلاعات عمومی

    WWW.ETELAAT.LOXBLOG.COM

    etelaat.lxb.ir

    اطلاعات عمومی

    مونوپاد ساعت دیواری پاور بانک گن لاغری مردانه دانلود آهنگ جدید - دانلود آهنگ خرید آموزش زبان نصرت 1 2 3 - خرید آموزش زبان نصرت 1 2 3 خرید واکر کودک حباب ساز کودک